Rozpowszechnianie gazet w Polsce przypomina ser szwajcarski. Prasa ogólnopolska i regionalna sprzedaje się głównie w miastach wojewódzkich, a reszta kraju należy do gazet lokalnych. W roku 2010 czytelnictwo gazet lokalnych wzrosło o połowę i wyniosło 20,1%.
Prezentacja wyników badań czytelnictwa w 2010 roku |
Tygodnik lokalny to 113 niezależnych gazet lokalnych, 912.000 egzemplarzy nakładu, 6.053.431 czytelników, 40 tys. unikatowych własnych punktów sprzedaży, 300 powiatów w zasięgu, 2600 stron redakcyjnych tygodniowo z unikalnymi informacjami lokalnymi, 70 lokalnych serwisów internetowych o wysokiej oglądalności. |
Tygodnik Lokalny to porozumienie reklamowe wydawców tygodników lokalnych ukazujących się w całej Polsce. Od 2005 roku prowadzimy badania czytelnictwa tych wszystkich gazet. Ostatnie badanie, zakończone w grudniu 2010 r. potwierdziło siłę oddziaływania prasy lokalnej. Docieramy do 6 mln osób z rzetelnym, niezależnym przekazem informacyjnym. Żadna inna opiniotwórcza gazeta w Polsce nie ma takiego zasięgu.
Z analizy SGL liczba czytelników przeciętnego wydania w grupie tygodników opiniotwórczych "Tygodnika Lokalnego" wyniosła 3,8 mln (12,6%), "Angory" - 2,1 mln (7,0%), "Newsweeka" - 1,4 mln (4,5%), "Wprost" - 0,8 mln (2,8%).
W badaniu uczestniczyło 107 pism o łącznym nakładzie 871 tys. egz.,
ukazujących się na obszarze niemal 300 powiatów i oznaczonych brandem
parasolowym "Tygodnik Lokalny". Badanie zostało przeprowadzone od września
do grudnia 2010 r. na próbie liczącej 5121 osób.
Dane na temat sprzedaży tygodników lokalnych w 2010 roku (za Press)
(mj), 20 I 2011